Wednesday 24 September 2014

SECUKUP RASA

i woke up this morning and realized how i really miss my childhood moment. aku dah turn to 22 on 20th march 2014 , asa macam sekejap jak masa berlalu, tuptup dah 22tahun (^.^) rasa baruk ry marek jak umo ku 17 thun yg makey baju putih kaen biru , HAHAHA #ohhtimakhakikat okay !! masa kecik dolok sik sabar nak jadi dewasa , jadi dewasa tok hebat #Naifsunggugpemikiranmasakecik, tapi bila dah masok alam dewasa baruk aku tauk , sik semua apa yg kanak2 rasa suma nya tepat, bila dah makin dewasa tanggungjawab tekanan dengan sesetengah olahan manusia gk , macam2 gklah bertambah seiring dengan pertambahan usia. #okaysedih ! kinek tok baruklah sedar zaman kanak2 ya sik payah nak pike apa2. kan best seumo idup jadi miak kecik, HIHI #silapangkongpalakdirikpun. aku mula sedar kita dah makin jauhdengan zaman kanak2 , benalah nak apa paling jauh dengan kita ya MASA LALU =.="

Dalam hidup tok macam2 dah kita lalui nak ohh ? especially suka ng duka. suka ngn duka toklah molah kita tauk rety kehidupan sebena dlm masa yg sama mematangkan kita , Tol sik ? bab ya orang slalu padah "just Be Positive Person" but its quite difficult to be a pisitive person if you just talk talk talk talk talk and talk only ! 

 Aku kenal rami orang dan bermacam macam ragam , perasaan perit , sakit kecewa hilang kepercayaan semua dh aku rasa. honestly aku padah aku nang jenis pedendam tapi  mon asa sakit aty ya xda la sampey nak bunuh orang kan .. Every words or step action that make me hurt I will remember until I die. That me . kejam jak bunyi nak ?  who u are ? whatever u did to me I will forgive u if u apologize . aku x pernah asa megah dengan apa yg aku ada , but im really appreciate Tuhan berik  aku seorang teman yg dinamakan kekasih yg cukup memahami . sebaet or serapat ney kita dgn sahabat  yg dinamakan BESTFRIEND  x suma benda kita sanggup share nak ? mesty ada certain part yg kita x mampu nak cerita tol x ? But different wit boyfriend . ya pun mon bf ya ng betol2  assume  can be u future husband . aku kadang2 mcm pelik , when my friend  feel shy wit her bf itself . distinct to me , my Encik Bf are everything ,selain  mak  bapak and family aku . nyalah sahabat , nyalah kawan nyalah tempat aku nangis , nyalah tempat aku bersorak happy , nyalah tempat aku lepas marah rajuk manjak aku.nyalah tempat alu meluah segala rasa,nya jak sanggup melayan olahan paloi aku tok.  he always stand behind me in any situation I have .  jatuh bangun aku nya sentiasa ada and always make me smile , biarlah orang nak padah apa pun . mulut orang dosa pahala drik pun yg dapat .

“ Setiap kali jatuh nya datang tolong bangunkan  , tiap kali mata terpejam nya datang sedarkan , setiap kali melangkah ke belakang nya datang tarik terus ke depan “


Kehidupan sebenar adalah mengenali diri sendiri J !!

BERNAFAS DALAM EGO

No comments:

Post a Comment